Idea

Ideą stojącą za powstaniem dywanu TUPUTAN jest chęć ułatwienia i urozmaicenia pracy z dziećmi. Wieloletnie doświadczenie pomysłodawczyni TUPUTANA Marioli Stryji, zainspirowało ją do stworzenia dywanu, dzięki któremu przed nauczycielami przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi otwarły się nowe możliwości aktywnej współpracy z dziećmi. Początkowo dywan służył w zajęciach z rytmiki i tańca. Szybko stał się bardzo chętnie wykorzystywanym produktem w szkołach tańca, szkołach muzycznych oraz szkołach podstawowych. Jednak z czasem projekt TUPUTAN zaczął się rozbudowywać o jego nowe funkcjonalności. Ten proces wciąż trwa ! Szybko okazało się, że dzieci chętniej i lepiej uczą się z wykorzystaniem dywanu. Pomaga on w zajęciach matematycznych a także przyrodniczych. Cechuje go prostota i minimalizm dzięki czemu może zostać zaadaptowany do każdych warunków i każdego pomysłu. Istotną właściwością jest to, że może być wykorzystywany do wszelkich zajęć ruchowych, korekcyjnych i rehabilitacyjnych, dlatego może być stosowany również w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Proste, kolorowe linie uczą dzieci orientacji w przestrzeni, a zabawa w większej grupie dzieci pozwala na pierwszą lekcję z działania zespołowego.

Ponadto lata pracy z dziećmi pomogły Marioli Stryji w zaprojektowaniu zestawu gier i zabaw edukacyjnych, które razem z dywanem stanowią zestaw TUPUTAN. Proponowane przez nas gry i zabawy są tylko przykładowym wykorzystaniem TUPUTANA, tak naprawdę każdy nauczyciel może wymyślić i zaproponować swoim podopiecznym grę czy zabawę swojego autorstwa. Jedynym limitem jest kreatywność i wyobraźnia. Ponadto często można zaobserwować to, że dzieci same tworzą swoje własne zabawy z wykorzystaniem dywanu, który szybko staje się ich ulubionym pomocnikiem zabaw. Dywan edukacyjny TUPUTAN jest swoistą odpowiedzią na coraz większy problem izolacji wśród dzieci, tj. zjawisko coraz częstszego wykorzystywania do zabawy urządzeń elektronicznych oraz braku integracji. Za pomocą dywanu edukacyjnego TUPUTAN dzieci mają świetną okazję do wzajemnej współpracy oraz wspólnego tworzenia wymyślonych przez nich gier i zabaw.

Tworząc zestaw TUPUTAN przyświecała nam idea stworzenia czegoś, co przede wszystkim spodoba się dzieciom jako naszym najważniejszym odbiorcom. Chcieliśmy stworzyć dla nich produkt, który pomoże im w zabawie i ułatwi naukę. Zdajemy sobie sprawę, że dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym najlepiej uczą się poprzez zabawę, co staje się jeszcze prostsze i przyjemniejsze z TUPUTANEM. Co więcej sam dywan pozwala rozwijać dziecięcą kreatywność i wyobraźnię, a także zmysł równowagi.

Wraz z zestawem TUPUTAN nauczyciele otrzymują przewodnik metodyczny aby zmaksymalizować efektywność pracy z dywanem. Istnieje także możliwość przeszkolenia nauczycieli za pomocą zorganizowanych przez nas specjalnych warsztatów, które prowadzone są przez samą autorkę metody TUPUTAN oraz podmioty z nami współpracujące.

TUPUTAN to innowacyjna i nowatorska metoda, która szybko zdobywa popularność i uznanie wśród nauczycieli, wychowawców szkolnych oraz wczesnoszkolnych. Obecnie mamy podpisane umowy z kilkunastoma krajami w zakresie wprowadzenia metody TUPUTAN na tamtejsze rynki.